Рейтинг Webometrics -2018У 2018 році Webometrics Ranking of World's Universities оприлюднював рейтинг університетів світу за рівнем їх присутності у мережі двічі на рік: станом на січень та на липень. У січні 2018 року було оприлюднено піврічні підсумки щодо представлення діяльності вищих навчальних закладів в Інтернет-просторі. До ТОП-10 світового рейтингу традиційно увійшли переважно американські університети (серед них лише один Британський університет University of Oxford, який обіймає сьому сходинку рейтингу). Всесвітньовідомий University of Cambridge лише на 11 місці. Очолюють рейтинг три провідних університети США: Harvard University, Stanford University, Massachusetts Institute of Technology.
Серед університетів України перші позицій обіймають: National Taras Shevchenko University of Kyiv / Київський національний університет Тараса Шевченка (1 / 1273), National Technical University of Ukraine Kyiv Polytechnic Institute / Національний технічний університет України Київський політехнічний інститут (2 / 1729), Kharkiv National University VN Karazin / Харківський національний університет В Н Каразіна (3 / 2116), Kyiv National Economic University Vadym Hetman / Київський нацiональний економiчний унiверситет знаходиться на 23 місці серед 327 українських ВНЗ. UkraineАналіз позицій КНЕУ у Webometrics станом на січень 2018:
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, відповідно до нового рейтингу Webometrics, займає 4523 місце у світовому рейтингу та 23 місце у національному рейтингу. Порівняно із попереднім рейтингом, який був оприлюднений у липні 2017 року, КНЕУ за півроку перемістився:
Отже, порівняно з липневим (2017) рейтингом спостерігається позитивна динаміка. WORLD RANKING
4. Ukraine
Слід зазначити, що у 2017 році у методиці розрахунку рейтингу були здійснені наступні зміни: 1. Зміни вагомості показників:
2. Зміни методики розрахунку показників:
Порівняльний аналіз в розрізі параметрів рейтингування (основних показників).
Порівняльний аналіз, здійснений в розрізі параметрів рейтингування (основних показників) дозволяє зробити наступні узагальнення та висновки: 1. Спостерігаються позитивні зміни за показниками:
2. Дещо втрачено позиції КНЕУ за показником OPENNESS/ TRANSPARENCY («відкритості/ прозорості»), який враховує дані з загальнодоступних інституційних профілів Google Scholar Citations, однак, за новою методикою розрахунку, замість загальної кількості PDF-файлів у відповідності з Google, тепер враховує кількість цитат ТОП-авторів. 3. Висновки: рейтинг КНЕУ продовжує зростати переважно за рахунок збільшення кількості веб-сторінок (в т.ч. збільшення кількості завантажених PDF-файлів) та зростання кількості зовнішніх мереж, що створюють зворотні посилання на веб-сайт. Також спостерігаються позитивні зрушення за показником «високої якості» (EXCELLENCE). Це свідчить про успішність реалізації інтернет-політики КНЕУ в частині її спрямованості на активізації заходів, що сприяли систематичному поповненню бази репозиторію, оприлюдненню на сайті університету результатів наукових досліджень та інформації, що стосується впровадження нових навчальних програм, курсів, дисциплін та проведення різноманітних заходів, оновленню загальної інформації про університет та його підрозділи та інформації, що міститься в електронних бібліотеках, базах даних тощо. Для подальшого зміцнення позицій КНЕУ у рейтингу слід звернути увагу на показник OPENNESS/ TRANSPARENCY («відкритості/ прозорості»), який дає оцінку «цитованості» наукових публікацій, що свідчить про відкритість, актуальність та значущість наукової діяльності університету. Для підвищення рівня «відкритості/ прозорості» слід зосередити увагу, перш за-все, на правильному налаштуванні та систематичному оновленні авторами особистих профілів у базі даних Google Scholar Citations, а також на оптимізацію електронних ресурсів університету відповідно до вимог Google Scholar. Отже, для подальшого просування у рейтингу, основним напрямком реалізації інтернет-політики КНЕУ в найближчі півроку має бути стимулювання наукової діяльності та публікаційної активності професорсько-викладацького складу університету.
У липні 2018 року було оприлюднено підсумки щодо представлення діяльності вищих навчальних закладів в Інтернет-просторі за перше півріччя 2018 року. До ТОП-10 світового рейтингу традиційно увійшли переважно американські університети (серед них лише два Британських університети University of Oxford, який обіймає сьому сходинку рейтингу, та University of Cambridge, який за півроку зміцнив свої позиції і перемістився з 11 на 10 місце рейтингу). Очолюють рейтинг провідні університети США: Harvard University, Stanford University, Massachusetts Institute of Technology. WorldСеред університетів України перші позицій обіймають: National Taras Shevchenko University of Kyiv / Київський національний університет Тараса Шевченка (1 / 1269), National Technical University of Ukraine Kyiv Polytechnic Institute / Національний технічний університет України Київський політехнічний інститут (2 / 1736), Ivan Franko National University of Lviv / Львівський національний університет Івана Франка (3/ 1927), дещо втратив свої позиції Kharkiv National University VN Karazin / Харківський національний університет В Н Каразіна, перемістившись з 3 на 5 місце національного рейтингу (5 / 2250), Kyiv National Economic University Vadym Hetman / Київський нацiональний економiчний унiверситет знаходиться на 27 місці серед 327 українських ВНЗ.UkraineАналіз позицій КНЕУ у Webometrics станом на липень 2018:
Отже, Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, відповідно до нового рейтингу Webometrics, займає 4627 місце у світовому рейтингу та 27 місце у національному рейтингу. WORLD RANKING
Порівняльний аналіз в розрізі параметрів рейтингування (основних показників).
Порівняльний аналіз, здійснений в розрізі параметрів рейтингування (основних показників) дозволяє зробити наступні узагальнення та висновки: 1. Спостерігаються позитивні зміни лише за показником:
2. Дещо втрачено позиції КНЕУ за показниками:
3. Висновки: рейтинг КНЕУ в першому півріччі 2018 року було знижено переважно за рахунок зниження показників PRESENCE («присутності»), тобто загальної кількості веб-сторінок (відповідно до Google, з включенням PDF-файлів); OPENNESS/ TRANSPARENCY («відкритості/ прозорості»), тобто кількості даних з загальнодоступних інституційних профілів Google Scholar Citations (кількості цитат ТОП-авторів); EXCELLENCE («високої якості»), тобто кількості публікацій, що входять до перших 10 відсотків найбільш цитованих наукових робіт у відповідних галузях науки, які опубліковані у впливових міжнародних журналах. Єдиний показник, за яким спостерігалася позитивна динаміка, це показник "впливу" (ІMPACT), який враховує кількість зовнішніх мереж, що створюють зворотні посилання на веб-сайти установ. Отже, не зважаючи на досягуті зрушення в реалізації інтернет-політики КНЕУ в частині її спрямованості на активізації заходів, що сприяли зростанню кількість зовнішніх мереж, що створюють зворотні посилання на веб-сайт, для подальшого зміцнення позицій КНЕУ у рейтингу слід звернути увагу на стимулювання наукової діяльності та публікаційної активності професорсько-викладацького складу університету. Матеріал підготувала доц. Кулага І.В., наук. співробітник Інституту вищої освіти КНЕУ. Остання редакція: 14.08.18 |