Інститут вищої освіти

“Навчання для всіх: інвестиції в знання і навички людей задля сприяння розвитку”: оновлена глобальна стратегія розвитку освіти до 2020 р. Світового банку05 Серпня 2011р.

Група Світового банку представила оновлену глобальну стратегію розвитку освіти до 2020 р. – “Навчання для всіх: інвестиції в знання і навики людей задля сприяння розвитку” (Learning for All: Investing in People’s Knowledge and Skills to Promote Development. World Bank Group Education Strategy 2020.
Фахівці СБ у розробленому документі визначають, що “суспільний розвиток, економічне зростання і скорочення бідності залежать від знань і навичок, які люди опановують – і не лише від кількості років, які присвячуються здобуванню освіти”. Стратегія розвитку освіти 2020 акцентує увагу на задоволенні такої ключової тріади потреб, що стосуються розбудови освітнього сектору і розширення можливостей для здобування освіти людьми:
“інвестувати в ранньому віці” (Invest early) – задоволення цієї потреби спрямоване на те, аби гарантувати, що ще в ранньому дитинстві молоді люди матимуть можливість отримати базові знання і навички, які згодом трансформуються у навчання протягом життя;
“інвестувати розумно” (Invest smartly) – задоволення цієї потреби спрямоване на те, аби підтримувати ефективні інтервенції (втручання держави) і політичні реформи, у результаті яких вдосконалюватимуться освітній та навчальний процес;
“інвестувати у всіх” (Invest for all) – задоволення цієї потреби спрямоване на те, аби забезпечити для всіх студентів – включаючи молодих жінок і дівчат та людей з обмеженими можливостями – можливості здобувати знання і навички, які необхідні в житті.
З метою реалізації стратегії “Навчання для всіх: інвестиції в знання і навики людей задля сприяння розвитку” Світовий банк сфокусує свою увагу на таких двох визначальних стратегічних цілях:
– реформа освітньої системи, спираючись на розбудову інфраструктури освітньої сфери (вхідні чинники): у той час, як кваліфіковані вчителі і викладачі, класні кімнати і приміщення для занять та навчальні тексти визнаються вирішальним фактором для освіти, акцентується увага на необхідності кращого розвитку освітньої системи за умови, коли відповідні освітні стандарти, правила, відповідальність, фінансування і стимули у цій сфері є чіткими та зрозумілими і такими, що націлені на досягнення освітніх цілей, а відповідні освітні та навчальні результати – вимірювані і контрольовані.
– розбудова глобальної бази знань задля забезпечення освітніх реформ: задля того, аби інформувати основних учасників глобальної освітньої системи та підтримувати політику у цій сфері Світовий, банк інвестуватиме ще більше фінансових ресурсів у дослідження та генерування нових знань.

Підготували:
Сацик В.І., к.е.н., науковий співробітник Інституту вищої освіти КНЕУ імені Вадима Гетьмана