Рейтинг Webometrics-2019У 2019 році Webometrics Ranking of World's Universities двічі ( у січні та у липні) було оприлюднено піврічні підсумки щодо представлення діяльності вищих навчальних закладів в Інтернет-просторі.У січні 2019 року до ТОП-10 світового рейтингу увійшли переважно американські університети (серед них лише один Британський університет University of Oxford, який обіймає четверту сходинку рейтингу). Всесвітньовідомий University of Cambridge лише на 11 місці. Очолюють рейтинг традиційно три провідних університети США: Harvard University, Stanford University, Massachusetts Institute of Technology.
Серед університетів України перші позицій обіймають: National Taras Shevchenko University of Kyiv / Київський національний університет Тараса Шевченка (1 / 1192), National Technical University of Ukraine Kyiv Polytechnic Institute / Національний технічний університет України Київський політехнічний інститут (2 / 1626), Sumy State University / Сумський державний університет (3 / 2012), Kyiv National Economic University Vadym Hetman / Київський нацiональний економiчний унiверситет знаходиться на 26 місці серед 323 українських ВНЗ. UkraineАналіз позицій КНЕУ у Webometrics станом на січень 2019: · 4634 місце у світовому рейтингу · 1301 місце серед університетів Європи · 367 місце серед університетів Центральної і Східної Європи · 3040 місце серед університетів Євразії · 26 місце серед університетів України WORLD RANKING
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, відповідно до січневого рейтингу Webometrics, займає 4634 місце у світовому рейтингу та 26 місце у національному рейтингу. Порівняно із попереднім рейтингом, який був оприлюднений у липні 2018 року, КНЕУ за півроку перемістився: · з 4627 на 4634 місце у світовому рейтингу (-7пунктів) · з 1315 на 1301- в Європейському рейтингу (+14) · з 368на 367місце - серед університетів країн ЦСЄ (+1) · з 3058 на 3040 місце серед університетів Євразії (+12) · з 27 на 26 місце - серед українських університетів (+1). Порівняльний аналіз в розрізі параметрів рейтингування (основних показників).
Порівняльний аналіз, здійснений в розрізі параметрів рейтингування (основних показників) дозволяє зробити наступні узагальнення, висновки та пропозиції: 1. Порівняно з попередніми рейтингами 2018 року (січневим та липневим) спостерігаються стійкі позитивні зміни за показниками: · PRESENCE («присутності»), який враховує загальну кількість веб-сторінок відповідно до Google, з включенням PDF-файлів; · IMPACT («впливу»), який враховує кількість зовнішніх мереж, що створюють зворотні посилання на веб-сайти установ (після нормалізації обирається максимальне значення серед двох джерел); 2. Порівняно з попередніми рейтингами 2018 року (січневим та липневим) спостерігається тенденція до втрати позиції КНЕУ за показниками: · EXCELLENCE («високої якості»), який враховує кількість публікацій, що входять до перших 10 відсотків найбільш цитованих наукових робіт у відповідних галузях науки, які опубліковані у впливових міжнародних журналах. Відомості надаються дослідницькою лабораторією SCImago. · OPENNESS/ TRANSPARENCY («відкритості/ прозорості»), який враховує дані з загальнодоступних інституційних профілів Google Scholar Citations, однак, за новою методикою розрахунку, замість загальної кількості PDF-файлів у відповідності з Google, тепер враховує кількість цитат ТОП-авторів. Висновки: рейтинг КНЕУ продовжує зростати переважно за рахунок збільшення кількості веб-сторінок (в т.ч. збільшення кількості завантажених PDF-файлів) та зростання кількості зовнішніх мереж, що створюють зворотні посилання на веб-сайт. Пропозиції: для подальшого зміцнення позицій КНЕУ у рейтингу слід звернути увагу на показник OPENNESS/ TRANSPARENCY («відкритості/ прозорості»), який дає оцінку «цитованості» наукових публікацій, що свідчить про відкритість, актуальність та значущість наукової діяльності університету. Для підвищення рівня «відкритості/ прозорості» слід зосередити увагу, перш за-все, на правильному налаштуванні та систематичному оновленні авторами особистих профілів у базі даних Google Scholar Citations, а також на оптимізацію електронних ресурсів університету відповідно до вимог Google Scholar. Також слід звернути увагу на показник «високої якості» (EXCELLENCE). Для підвищення його рівня слід зосередити увагу на активізації заходів, що стимулюватимуть публікаційну активність науковців університету у впливових міжнародних журналах та сприятимуть систематичному поповненню бази репозиторію. У липні 2019 року Webometrics Ranking of World's Universities було оприлюднено підсумки щодо представлення діяльності вищих навчальних закладів в Інтернет-просторі за друге півріччя 2019 року. До ТОП-10 світового рейтингу традиційно увійшли переважно американські університети (серед них лише один Британський університет University of Oxford, який спустився з 4 на 7 сходинку рейтингу). Очолюють рейтинг традиційно три провідних університети США: Harvard University, Stanford University, Massachusetts Institute of Technology Серед університетів України перші позицій обіймають: Sumy State University / Сумський державний університет (1 / 1977), National Taras Shevchenko University of Kyiv / Київський національний університет Тараса Шевченка (2 / 1995), Kharkiv National University VN Karazin / Харківський національний університет В Н Каразіна(3 / 2245), Kyiv National Economic University Vadym Hetman / Київський нацiональний економiчний унiверситет знаходиться на 50 місці серед 320 українських ВНЗ. World
Аналіз позицій КНЕУ у Webometrics станом на липень 2019:
WORLD RANKING
Ukraine
Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, відповідно до липневого рейтингу Webometrics, займає 5754 місце у світовому рейтингу та 50 місце у національному рейтингу. Порівняно із попереднім рейтингом, який був оприлюднений у січні 2019 року, КНЕУ за півроку перемістився:
Порівняльний аналіз в розрізі параметрів рейтингування (основних показників)
Порівняльний аналіз, здійснений в розрізі параметрів рейтингування (основних показників) дозволяє зробити наступні узагальнення та висновки:
Матеріал підготувала доц. Кулага І.В., наук. співробітник Інституту вищої освіти КНЕУ. Остання редакція: 10.02.20 |